ceturtdiena, 2012. gada 5. aprīlis

Personalizētais YouTuble

Kas ir lielākais gīku tehnoloģisko aprakstu trūkums. Sauss fīčeru uzskaitījums. Sauss kā siļķes asaka. Tu redzi pamatu, tu zini ka tā ir siļķe, bet pietrūkst galvenā - garšas, smaržas un tekstūras. Tāpēc man patīk tie piemēri, kur tiek prezentētas nevis iespējas, bet ieguvums. Parādi man uz pirkstiem, ko es no tā iegūstu.



Tātad, ko man dod YouTube personalizētā galvenā lapa? Bez tā, ka es tur redzu manu draudziņu sociālajos portālos saspamotus video, man ir personīgais sekošanas saraksts. Es sekoju kāda dīvaiņa ikdienas viedoklim par šo pasauli, ļoti pavirši sekoju pusakadēmiskām prezentācijām, arī savas darbavietas ievietotajiem video, ēdienu receptēm ar netradicionālu pieeju gatavošanai, kā arī multeņu parodijām par to, kā tad pareizi būtu jābeidzas vienai vai otrai populārai filmai. Vienvārdsakot, viss, kas tagad internetos ir populārs un aktuāls, un aizņem daudz nelietderīgi iztērēta laika. Bet, kas man TV un radio nemīlošam un ziņas nelasošam dinozauram ļauj sekot jaunākajiem notikumiem mūzikā? Mūziķu YouTube kanāli. Ja tu gribi noklausīties kādu vecu dziesmu no savas jaunības, ir visai neauglīgi meklēt beņķi, lai augšējā plauktā konservētu zaļo zirnīšu kartona kastē sameklētu vecos diskus. Kādēļ gan, ja YouTube var atrast visu? Nu, gandrīz visu. Savukārt mūziķi, kas savai karjerai nav akurāt uzlikuši treknu krustu, uztur savu oficiālos kanālus. Un šī kanāla jaunākos video ar vienu klikšķi var pavisam vienkārši abonēt. Viss, nav vairs jānoskatās trīs puspliku nēģermeiteņu celulīta dibenu video, lai uzzinātu, ka kāds tev mīļš mākslinieks ir uzfilmējis jaunu videoklipu. Videoklips pats atnāks pie tevis, kad tas būs gatavs. Un varēsi tu noskatīties viņu tad, kad tev būs tam laiks. Un, ja gadījumā tev radīsies jautājums, kādēļ gan šāds klips ir radies, Google un Vikipēdija tev spēs sniegt atbildi, vai gadījumā drīzumā, vai kaut kad nesen, šim māksliniekam nav iznācis jauns albums. Visā pārējā laikā šis tavs abonements liek tev svētu mieru un ēst neprasa. Nu, atskaitot atsevišķus gadījumus, kad kādai grupai šķiet svarīgi padalīties ar divdesmit minūšu garu video, kā ieraksta sesijas laikā tika ierakstīta skaņa no bungu komplekta trešā šķīvja.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru