trešdiena, 2011. gada 11. maijs

Google Music: beta

Akdies, akdies, akdies! Kā jau tika baumots un gaidīts, Google I/O (tā ir tāda tāda gīku seminār-prezentācija) pasaulei priekšā tika stādīts Google Music pilots. Runāts par to, ka Google varētu kaut ko iesākt arī ar mūziku, tiek jau ļooooooti sen. Protams, iepriecināšu visus tautiešus uzreiz - Latvijā šis pakalpojums nav pieejams. Pat, ja jums izdotos tikt pie ielūguma, Android aplikāciju jūs tā pat nevarēsiet šeit iegūt. Tad ir jautājums - kāda jēga ir no mākoņa, kura nozīmi daudzi pārvērtē vai pārprot, bet tā iespējas izmantot nevar? Nekāda. Gan jau līdz brīdim, kad kāds ražotājs izlaidīs Android telefonu ar divām simkartēm, vai Android "tabletes" vairs nebūs nez kāda ekzotika, Google Music būs pieejams arī pie mums. Ja, protams, neradīsies problēmas AKKA/LAA, kas Latvijas iedzīvotājus visā, kas skar autortiesības, ir spējusi atmest atpakaļ viduslaikos.

Kas tad īpašs ir Google Music? Pareizā atbilde ir - Google! Mūzikas glabāšana mākonī, straumēšana jebkurā vietā no jebkuras ierīces, sinhronizācija starp ierīcēm u.t.t. Citiem vārdiem sakot, nekā tāda, kas nepastāvētu arī šobrīd, tai skaitā mobilajām ierīcēm ar Android. Un ja vien tas ir bijis aktuāli un tehniski sasniedzami, jebkurš šo problēmu būs jau atrisinājis kāda no daudzajiem pieejamajiem veidiem. Tagad visi mazie pakalpojumu un programmiņu piegādātāji varēs sākt bažīties, jo šinī smilškastē ir iekāpis vēl viens milzis, un cīņā par smilšu pilīm kāds mazais var tikt arī nobradāts. Kāpēc man meklēt labāko risinājumu no daudziem, ja man ir Android tālrunis, un es zinu, ka Google man spēj līdzēt? Nu, vienīgi, ja man mājās uz datora ir uzinstalēt Linux, un es principā neatbalstu korporācijas, tādējādi protestējot pret "sistēmu".

Zemeslodes griezšanās ātrums nav mainījies, joprojām saule lec austrumos, un riet rietumos, joprojām pēc pavasara seko vasara. Tātad? Google Music - ček!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru